کد خبر: ۲۲۶۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۹:۰۸
مدافع عنوان قهرمانی با چند تغییر مهم آماده حضور در هفته اول لیگ برتر ایران خواهد شد.

به گزارش همشهری آنلاین، پنجمین بازی تدارکاتی پرسپولیس در حالی برگزار شد که تیم یحیی گل‌محمدی در این بازی روند بردهای پیش فصل خود را از دست داد. البته که در بازیهای دوستانه نتایج اهمیت چندانی ندارند اما به هر حال قرمزها با ۴ برد متوالی، به عنوان آماده‌ترین تیم اردوی تابستانی، پای به این بازی گذاشته بودند.

نکته مهم اینکه پرسپولیس برای فصل جاری ۱۱ بازیکن در لیست خروجی خود داشته و تنها سه نفر را جذب کرده است. البته دلیل اصلی این موضوع حذف سهمیه زیر ۲۵ ساله و کاهش یک سهمیه و اضافه شدن محمد عمری به جمع بازیکنان بزرگسالان است که باعث شد یحیی به صورت ناخودآگاه ۵ بازیکن اضافه در فهرست خود داشته باشد.

حسین کنعانی، مسعود ریگی و شهاب زاهدی، سه بازیکنی هستند که به لیست پرسپولیس اضافه شدند که در این بین دو لژیونر پیوسته به جمع سرخپوشان از شانس بالایی برای حضور در ترکیب برخوردارند.

سیستم ۴-۴-۲ و یک تصمیم جسورانه

یحیی گل‌محمدی برای چهارمین لیگ متوالی از سیستم ۴-۴-۲ برای تیمش استفاده خواهد کرد اما نکته مهم این است که یحیی تصمیم گرفته برای فصل جاری نیز همچون ۱۰ بازی پایانی فصل گذشته، یک هافبک دفاعی به همراه یک هافبک مرکزی را در ترکیب استفاده کند تا به این شکل فرم هجومی را حفظ کند.

ترکیب بازی دوستانه مقابل نساجی

علیرضا بیرانوند، دانیال اسماعیلی‌فر، حسین کنعانی، مرتضی پورعلی‌گنجی، علی نعمتی، میلاد سرلک، سروش رفیعی، سعید صادقی، وحید امیری، مهدی ترابی و شهاب زاهدی

خروج امیری از جمع مدافعان به مقصد ...

به نظر می‌رسد یحیی روی این ترکیب برای فصل جدید به جمع‌بندی رسیده و به این ترتیب وحید امیری بازیکنی است که با جدایی از جمع مدافعان، به خط جلوی پرسپولیس اضافه خواهد شد. اما نکته مهم این است که باید دید امیری در پست هافبک چپ بازی خواهد کرد یا به عنوان مهاجم سایه پشت سر شهاب بازی می‌کند. روز گذشته مقابل مس رفسنجان او در امتداد علی نعمتی در سمت چپ بازی کرد.

تصمیم مهم یحیی در مورد خط دفاعی

روز گذشته گئورگی گولسیانی به طرز مشکوک در بازی پرسپولیس حضور نداشت تا مرتضی پورعلی‌گنجی به همراه حسین کنعانی تست شوند. نکته مهم اینکه مرتضی در تمام بازیهای دوستانه فیکس بوده و یحیی در جستجوی زوج مناسب برای اوست. حضور کنعانی نشان می‌دهد احتمال دارد حداقل برای چند هفته نخست او در کنار پورعلی‌گنجی به میدان برود.

زاهدی، انتخاب شماره یک برای خط حمله

بعد از جدایی لئاندرو پریرا، عیسی آل‌کثیر و شیخ دیاباته، دو مهاجم برآمده از آکادمی پرسپولیس، تنها گزینه‌های یحیی در خط حمله هستند. مهدی عبدی در تمرینات عملکرد بهتری نسبت به فصول گذشته داشته اما شهاب زاهدی انتخاب اول یحیی گل‌محمدی است که با تجارب حاصل از چند فصل بازی در خارج کشور، توانسته به شرایط بهتری برسد.

بازگشت مدافع مصدوم به ترکیب اصلی

در حالی که بسیاری تصور می‌کردند علی نعمتی هفته‌های نخست لیگ برتر را از دست خواهد داد اما این بازیکن در دو بازی دوستانه به میدان رفته و عملکرد باثباتی را ارائه کرده تا یحیی منطقه حساس در جناح چپ را به او بسپارد و وحید امیری را جلوتر ببرد. به این ترتیب یک مدافع از روی نیمکت پرسپولیس کم خواهد شد.

شاید یک تغییر نابهنگام در هفته سوم

نقل و انتقالات پرسپولیس همچنان ادامه دارد و یکی از اتفاقات ممکن است ترکیب اصلی پرسپولیس را هم تحت تاثیر قرار دهد.  میلاد سرلک تا ۳۱ مرداد مشکلی برای همراهی پرسپولیس ندارد و می‌تواند مقابل تراکتور هم بازی کند اما از هفته سوم و بازی ذوب‌آهن به بعد، ممکن است از ترکیب سرخپوشان کنار برود.

نیمکت ذخیره پرسپولیس با احتساب ترکیب دیروز:

مهرشاد اسدی (امیررضا رفیعی)، فرشاد فرجی، وحدت حنانوف، گئورگی گولسیانی، سینا اسدبیگی، مسعود ریگی، امید عالیشاه، محمد عمری و مهدی عبدی

نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار